For å kjøpe billett må du:
- Søk og finn billett(er)
- Velg leveringsform
- Godkjenne kjøpsbetingelsene
- Logg inn hvis du allerede er kunde. Hvis du ikke allerede er kunde, kan du enkelt opprette deg selv som kunde
- Legg inn dine kundeopplysninger
- Legg inn eventuell rabattkode/gavekortkode
- Velg betalingsform
- Kontroller at alle opplysninger er korrekte
- Godkjenn kjøpet
Din ordrebekreftelse kan nå sees på skjermen, og du vil i løpet av få minutter motta din kvittering via e-post.
Levering
Har du kjøpt en billett som "E-billett", mottar du billetten din på e-post kort tid etter kjøpet. Om du ikke har mottatt e-posten med billettene innen 24 timer etter gjennomført kjøp, kan du sende e-post til billett@turneteatret.no.
Hvis du ikke laster ned billettene dine fra ordrebekreftelsen eller du ikke mottar ordrebekreftelse på e-post, kan du alltid logge inn på din konto og sende billetten på nytt til din e-post.
Betaling
Alle priser er inklusiv moms, skatter og billettgebyr, men eksklusive leveringsomkostninger og andre gebyrer. Disse omkostningene fremgår separat og som en del av det samlede beløpet under ordreprosessen før betalingen gjennomføres. Du kan betale for billettene dine med Visa, Mastercard og Vipps.
All kommunikasjon mellom deg og Eventim foregår kryptert. Ved betaling med Mastercard, Visa eller Vipps, håndteres betalingen av vår partner CTS Eventim & Co. KGaA, Contrescarpe 75 A, 28195 Bremen, Tyskland, som er et søsterselskap til Eventim.
Billettgebyr, leverings- og administrasjonsomkostninger
Billettgebyret er inkludert i billettprisen.
Billetten
Billetten, med den påtrykte strekkoden, er ditt inngangsbevis til et konkret arrangement. Billetten er kun gyldig hvis strekkoden er aktivert. Det vil si at billetter som er blitt annullert pga. mistet billett o.l., ikke er gyldige inngangsbevis. Strekkoden aksepteres kun én gang. Billetten kan altså ikke kopieres eller på annen måte forsøkt brukt flere ganger.
Hvis du blir forhindret i å delta på et arrangement kan du gjerne gi billetten videre til noen andre. Det kan være enkelte arrangementer som krever gyldig legitimasjon med bilde i døren, det vil i så fall fremgå tydelig på hjemmesiden og på billetten.
Det er ikke tillatt å bruke eller overføre kjøpte billetter til kommersielle formål, blant annet ved:
-Bruk av billetter som premie i konkurranser eller lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.
-Utlevering av billetter hvor utleveringen skjer som betaling for andre ytelser, f.eks. salg av reise, restaurantbesøk, hotellopphold og lignende, uten at det er innhentet tillatelse fra både arrangør og artist.
-Profesjonelt virksomhetssalg eller annen utlevering av billetter, uansett pris. Det bemerkes spesielt at det ifølge Svartebørsloven er forbudt å søke oppnådd fortjeneste gjennom videresalg av konsertbilletter. (Lov om forbud mot prispåslag ved videresalg av billetter til kultur- og idrettsarrangementer. (2007-06-29). Bruk eller utlevering av en billett ved kommersielt formål vil føre til annullering av billetten. Vi har rett til å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og å kreve samtlige omkostninger forbundet med annulleringen og som følge av misbruket, som utgjør minimum NOK 500 per billett.
Mistet billett
Dersom billetten mistes før arrangementet kan vi utstede ny billett til deg. Send en e-post til billett@turneteatret.no så hjelper vi deg.
Den nye billetten vil ha en ny strekkode. Den forsvunnede billetten blir annullert og kan ikke lengre brukes ved inngangen til arrangementet. Gebyret for å skrive ut en tapt billett på nytt er NOK 20,- i ekspedisjonsgebyr. Dette gjelder ikke mobilbilletter som er gratis å få tilsendt på nytt. Når en gjenutskrivning er gjennomført, er det ikke mulig å angre gjenutskrivningen da de opprinnelige billettene er annullert.
Personvern
Du kan lese mer om hvordan Turneteatret i Trøndelag håndterer personvern på www.turneteatret.no
Refusjon
Kjøpte billetter refunderes kun ved avlysninger/flytting av arrangement. Selve refunderingen foretas av Eventim på vegne av og etter instruks fra arrangøren dersom billetten er betalt med Vipps, Visa eller Mastercard. Har du kjøpt billett imed gavekort må du kontakte billettluka for refusjon. Billettavgiften refunderes ikke.
Det er ingen angrerett for kjøp av billetter.
Bytte
Vi bytter ikke billetter, hverken til en annen priskategori eller et annet sted eller dato.