27. oktober 2018

Kursinnhold


Hovedfokuset vil være på lyd i revy og teater. Dette skiller seg fra lydarbeid på konserter eller i studio: Lyd på teaterscenen kjennetegnes ofte av en komplisert linjestruktur og mange trådløskanaler med mygger. I tillegg til musikk, enten live orkester eller avvikling av musikk og lydeffekter.

Vi tar for oss følgende områder:

- Miksebord, både analoge og digitale: Oppbygging og struktur

- PA-anlegg: Oppkobling, linjer og monitorer

- Trådløssystemer: Muligheter, utfordringer og behandling av utstyret

- Hvordan legge opp en avvikling av forestilling/show

Kurset vil være grunnleggende, men mer erfarne teknikere og avviklere kan også plukke opp noen tips og innspill.

Kursholder: Mikael Gullikstad

Kursbilde Mikael Gullikstad


Mikael Gullikstad har vært ansatt ved Trøndelag Teater siden 1988. Han har hatt lydansvar og lyddesign for over 85 forestillinger ved Trøndelag Teater og over 1 million publikummere har opplevd hans lyddesign.

Mikael har hatt lyddesign på blant annet An-Magritt, Strawberry Fields Forever, Peer Gynt, Les Misérables og Rock’n Roll Wolf.

I tillegg til bred erfaring fra Trøndelag Teater har Mikael i en årrekke vært lydtekniker for a cappella-gruppa Apes & Babes. Han var også forfatter av kapittelet om lyd i «Den store Revyboka» som ble gitt ut av Revyfaglig senter. I de siste par årene så har Mikael bl.a. hatt lydkurs på Cuba for cubanske lydteknikere.

Meld deg på!


Det er 12 eksklusive plasser per kurs. Du er sikret plass på kurset ved å betale kursavgift:

Kurs 3 (Hvordan skape god teaterlyd?): https://turneteatret.ticketco....

Påmeldingsfrist: 1. oktober

Praktisk informasjon

Tidsskjema og annen praktisk informasjon.

Har du spørsmål? Ta kontakt med Tore B. Granås: tore@turneteatret.no